Tuesday, 26 July 2011

PBS PMR 2011

 

PENGURUSAN PBS PMR 2011
JAWATAN
BIL
PROSES
Pengetua
1.
Mewujudkan Jawatankuasa PBS peringkat sekolah
SuP
2.
Menghadiri taklimat dan menerima pekeliling kemasukan markah/ gred/ skor PBS
SuP
3.
Memberi taklimat dan memaklumkan kepada GPK/ GKMP/ Ketua Panitia/ GMP tarikh akhir penghantaran markah
KPS
4.
Menyediakan bahan dan dokumen PBS
KPS
5.
Menyelia pelaksanaan PBS
KPS
6.
Memastikan semua eviden proses dan produk disimpan di tempat yang selamat selama enam (6) bulan selepas keputusan diumumkan
KPS
7.
Mengumpul borang markah induk PBS
SuP
KPS
8.
Memastikan Pentaksir Sekolah memasukkan markah/ gred/ skor PBS (SuP bertanggungjawab untuk mendapat dan memasukkan markah calon tambahan dari sekolah asal)
SuP
KPS
9.
Memastikan pentaksir membuat semakan dan pembetulan markah/ gred/ skor PBS (jika ada)
KPS
SuP
10.
Mencetak markah/ gred/ skor PBS
SuP
11.
Menghantar cetakan markah/ gred/ skor induk PBS ke SPP JPN/ PPG/ PPD
SuP
12.
Memastikan semua sijil PBS dicetak dan diedarkan kepada calon
Pengetua
GKMP
SuP
13.
Memastikan bengkel, makmal dan studio disediakan dengan sempurna mengikut  spesifikasi yang ditetapkan oleh LPM
SuP
14.
Memfailkan dokumen

JADUAL PELAKSANAAN PBS

BIL
PERKARA
TARIKH
1
Tempoh pelaksanaan PBS
Januari – 31 Julai 2011
2
Kemasukan markah PBS menggunakan aplikasi Kerja Kursus PMR
1 –  4 Ogos 2011
3
Cetakan dan semakan  markah PBS
5 – 6 Ogos 2011


No comments:

Post a Comment